Ketoflex – din nye livsstil?

Keto tager verden med storm og er det mest søgte på google de sidste fem år. Forklaringen på populariteten ligger nok mest i det effektive vægttab men keto kan også så meget andet godt for kroppen.

 

Keto er en lav kulhydrat madretning hvor man typisk spiser 70-75% af energien fra fedt, 20% fra protein og resten eller 5-10% fra kulhydrater. Denne sammensætning af makronæringsstoffer skubber kroppen i ketose. Det er en metabolisk tilstand hvor kroppens primære energikilde ikke længere er glukose (blodsukker), nedbrudt fra kulhydrater, men ketoner nedbrudt fra fedt. Dels det fedt du spiser dels dit eget fedt, du ved, det ekstra lager af energi på mave og omkring midten af overkroppen. Det tager kun nogle få dage for kroppen at komme i ketose, derimod tager det tre til seks uger at blive keto tilpasset eller fedt adapteret. Kroppen er da i stand til både at producere og ubesværet bruge ketonerne som brændstof (energi). Kroppen har brug for tid til at tilvænne sig forandringen og genopfriske hvordan den ubesværet producerer og kører på det “nye” brændstof. Når kroppen mestrer det er den fedt tilpasset og kan, uden besvær veksle imellem og bruge de begge energikilder ketoner og glukose. Det hedder at metabolisk fleksibilitet. 

Hvad er Ketoflex?

Ketoflex 3-3-1 er type af keto hvor vi kan benytte os af at kroppens naturlige funktion som er at være metabolisk flexibel. Det gavner især kvinders stofskifte og hormonelle balance i det lange løb at spise flere kulhydrater ind imellem. Det kan også være svært og forbundet med både afsavn og isolation at være på restriktiv diæt altid, syv dage om ugen. På Ketoflex 3-3-1 spiser vi standard keto i tre dage, oplader med flere grøntsager og kulhydrater i tre dage og slutter ringen med een fridag og spiser hvad vi har lyst til. Ketoflex 3-3-1 kan være en attraktivt løsning for dig som både ønsker disciplin og frihed under ansvar. Ketoflex er egent for både kvinder og mænd. 

  • Holistisk ernærings- og livsstils system
  • Fundament er funktionel ernæring- og medicin.
  • Målet er at benytte kroppens funktion til at optimere sundhed, energi og balance
  • Faciliterer Autophagy eller kroppens egen celle rensning
  • Hormonvenligt for kvinder
  • Anbefaler varieret og ren kost som inkluderer grønt og fedt samt kød og fisk
  • Flexibelt keto retning når det kommer til kulhydrater
  • Sukkerfrit, men er frit på fridage
  • For det meste uden stivelse, men plads på dage med opladning og fridage
  • Glutenfrit som udgangspunkt men tilladt for dem der tåler det og dem der tilvælger på opladning- og frie dage.
  • Anbefales så vidt muligt at vælge ren, økologisk, miljøvenligt kost uden tilsatte suspekte tilsætningsstoffer.
Sundhedsmæssig gevinst og respons af Ketoflex
  • Mindsker og forebygger inflammation.
  • Mindsker og stopper helt sukkertrang og sukker- og kulhydrat afhængighed.
  • Øger fedtforbrænding.
  • God energikilde for hjertet.
  • Nedsætter triglycerid (fedt i blodet), øger HDL-kolesterol.
  • Forbedrer og balancerer hormonsystemet (blandt andet i forhold til PCOS og endometriose).
  • Forlænger liv!
  • Fremkalder mere glød og frisk udseende
  • Rigtig god behandling mod acne og problematisk hud.
  • Forsyner hjernen med energi
  • Forbedrer hukommelse og koncentration.
  • Beroliger hjernen og klarer tankerne.
  • Kan formentligt forebygge eller mindske risiko for degenerative sygdomme og tilstande i hjernen (f.eks. Parkinson, epilepsy og alzheimer).
  • Styrker bevidstheden om kroppen og øger fornemmelsen og følsomheden for madens påvirkning på krop og sind.
  • Kan mindske følelsen af angst og få ro på bekymringer.
  • Øger selvtillid.
  • Gendanner og genopvækker celler.
  • Forebygger oxidativ stress.
  • Øger insulinfølsomhed i celler og
  • balancerer blodsukker.
Scroll til toppen